Tillgänglighet

Hos oss är alla välkomna!
Kristianstads teater är trots sina 100 år tillgänglig för alla. Till vänster om huvudentrén finns entré med hiss och vid förställning finns publikvaktmästare som mer än gärna hjälper er om så önskas. Den som behöver rullstolsplats ombedes boka detta i samband med biljettbeställningen på tel. 044-12 58 20 eller mail: kristianstad.tf@riksteatern.se

Teatern är utrustad med en IR-slinga. Vaktmästaren som river biljetter (på höger sida) hjälper till med vilken typ av mottagare du behöver. Det finns två olika modeller. En som kompletterar hörapparater och en modell som förstärker ljudet igenom två hörlurar.

Även vid våra arrangemang i Konserthuset och på småplatsscenerna i Arkelstorp, Östra Sönnarslöv, Tollarp, Ekestad och i Åhus finns lösningar som möjliggör för rullstolar att ta sig in lokalerna.

Adress Kristianstads Teaterförening, Kulturhuset Barbacka, Barbackagatan 12, 291 32 Kristianstad Telefon 044 12 58 20 E-mail kristianstad.tf@riksteatern.se